piątek, 27 października 2017

JAK EFEKTYWNIE ZREALIZOWAĆ CEL?


 Moi Drodzy!

   Wiem, nie było mnie tu bardzo dawno, bo ponad pół roku!
 Ciężko mi było to wszystko ogarnąć, zwalałam wine na wszystko i wszystkich prócz siebie. 
A jednak moja nieobecność była spowodowana  tylko moją winą i lenistwem?
 Możliwe. Przemyślałam parę rzeczy, teraz wiem, że będę nadal prowadziła tego bloga, 
bo tak jak w pierwszym poście napisałam, zawsze marzyłam aby go założyć, nie zrezygnuje 
z niego... Teraz wiem w jakim kierunku mam go poprowadzić i będę systematyczna.
Wymyśliłam, że będzie to oczywiście nadal blog modowy, natomiast artykuł będę dodawać motywacyjny. Przy każdym poście będę pisała artykuł na temat rozwoju osobistego. 
Mam już dla was parę napisane i chcę właśnie połączyć mode z czymś co też mnie interesuje, 
czyli rozwój osobisty. Mam nadzieje, że te artykułu jak i stylizacje staną się dla was pomocne. 
Póki co w dzisiejszym poście opisze wam... 

 JAK EFEKTYWNIE ZREALIZOWAĆ CEL:
 Niewątpliwie każda osoba zastanawiała się chociaż raz w życiu jak zrealizować cel.
Po pierwsze i najważniejsze, musisz konkretnie wiedzieć czego chcesz i być pewnym, 
że chcesz to osiągnąć z całego serca. Najlepiej zapisać cel na kartce. Ale pamiętajcie! 
Cel musi być napisany w sposób pozytywny i w czasie teraźniejszym.
Na przykład: "Umiem perfekcyjnie niemiecki" w ten sposób cel jest jasno i konkretnie sprecyzowany.
Poniżej przedstawię wam parę pytań, które pomogą w jego osiągnięciu.

  1. Co konkretnie chcę osiągnąć?
W moim przypadku jest to aby perfekcyjnie mówić po niemiecku.

2. Do kiedy?
 Data musi byś konkretna, nie można pisać na przykład: parę dni, miesięcy, do końca roku. Konkretnie, tak aby czuć zobowiązanie do realizacji.
Ja ustaliłam sobie 1 Styczeń 2018 roku. Dokładnie wiem, ile mam czasu i mogę rozplanować sobie naukę tak, aby wyrobić się w czasie.

3. Po czym poznam, że to osiągnęłam?
 W moim przypadku będzie to efekt w komunikowaniu się i ewentualnie w otrzymaniu Certyfikatu z języka niemieckiego na poziomie C2.
Musicie wiedzieć co będzie kluczową rzeczą osiągnięcia celu.

4. Jak to osiągnąć? Jakie zasoby są mi potrzebne aby to osiągnąć?
 Ważne pytanie, które narzuca Ci czynności jakie musisz wykonać, aby ten cel zrealizować. Dokładnie wypisz co będziesz musiała zrobić, może zapisać się do jakiejś szkoły? Albo na kurs? Zasobami mogą być na przykład kupno takiej rzeczy, która pomoże Ci przybliżyć się do celu.
Dla mnie będzie to zapisanie się na kolejny poziom kursu niemieckiego, codzienna nauka 
(jak nauka słówek, tłumaczenie tekstów, słuchanie  i mówienie).

5. Kiedy konkretnie będę to robił?
 Ustalcie sobie dobry plan co, kiedy i gdzie będziecie to robić, bardzo dobrze sprawdzi się tutaj planner. Każdego wieczoru zapisujcie sobie co musicie na następny dzień zrobić.

6. Z jakich zachowań zrezygnuję by to osiągnąć?
 To pytanie kieruje się do większych celów typu: przeprowadzka, zmiana studiów bądź pracy. 
Wypisz wszystkie te rzeczy z którymi musisz się liczyć podczas osiągania celu.

 Te punkty uświadomią was jak dany cel osiągnąć. Aby zwiększyć swoją realizacje i chęć do jego osiągnięcia, dobrym patentem jest powiedzenie innym ludziom o swoim celu. 
Rodzinie, znajomym. możecie nawet go napisać na facebooku. Świadomość, że inni ludzie wiedzą,
że postanowiliście coś osiągnąć  będzie was motywowała jeszcze bardziej. 
Chyba każdy z nas nie chce później "świecić oczami" gdy nie będziemy w stanie dotrzymać własnego postanowienia. Byłoby nam głupio, że nie sprostaliśmy własnym zadaniom a do tego
potrzebna jest też duża motywacja! 

Trzymam kciuki za każdego z was abyście zrealizowali swoje cele i plany!
Dajcie znać co sądzicie o takim pomyśle na bloga i czy wam się podoba czy nie. 
Czekam na wasze komentarze, piszcie również jakie macie cele i co zamierzacie zrobić aby je osiągnąć!



Kozaki- Deezee
Choker- H&M 
Pasek- H&M 
Kabaretki- H&M 
Kapelusz- C&A

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Viriwien , Blogger